Czy wsparcie IT jest potrzebne w firmie?
W zasadzie jest to pytanie retoryczne, bowiem jak pokazują statystyki GUS ponad 90% polskich firm korzysta z komputerów i internetu. Oznacza to, że komputer jest dzisiaj obecnie w każdej firmie i służy to wykonywania obowiązków służbowych. Bez komputera oraz odpowiedniego oprogramowania praca nie może być należycie wykonywana.
Jaki jest zakres wsparcia informatycznego?
W związku z tym, że bez prawidłowo działających komputerów nie można właściwie pracować ważne, aby firma miała własnego informatyka lub korzystała z outsourcingu usług IT, gdzie kompetentne osoby mogą udzielić informacji oraz pomóc w rozwiązaniu problemów czy to związanych ze sprzętem komputerowym, czy też z oprogramowaniem. Informatycy mogą także ustalić poziomy dostępów użytkowników do danych wrażliwych oraz zabezpieczyć szczególnie istotne dane hasłami. Bezpieczeństwo IT jest dzisiaj jednym z najważniejszych elementów, na które zwracają uwagę pracownicy wsparcia informatycznego.