Po pierwsze
– fanpage jest darmowy. Własna strona jest płatna.
Tzn. zakładając fanpage nie musimy wydawać pieniędzy na zakup domeny czy serwera. Facebook zapewnia nam miejsce u siebie na dysku i jak się dobrze postaramy to taką nazwę fanpage’u, która będzie jednoznacznie kojarzyła się z naszym biznesem. No i szybki dostęp do strony. To jest ważne, gdyż ludzie nie będą czekali w nieskończoność jak się nam strona wczyta (przy czym w dzisiejszych czasach nieskończoność to dla wielu 3-5 sekund ;)), a czasami własne strony wczytują się bardzo długo (bo za dużo grafik na nich umieściliśmy, bo łącze prowadzące do serwera jest mało przepustowe, etc.).
W przypadku własnej strony musimy zakupić domenę i serwer. I ok, może nie jest to duży wydatek, ale zawsze wydatek. Nie mamy też jasności czy strona będzie się odpowiednio szybko wczytywać. Oczywiście możemy to sprawdzić i jeśli to kwestia budowy strony i wagi grafik umieszczonych na stronie to możemy nad tym popracować, a jeśli to kwestia serwera to możemy dokonać transferu domen na lepszy serwer z szybszym łączem, ale jednak to wszystko trwa.
Po drugie
– fanpage łatwiej promować i efekty tej promocji dostępne są od ręki dla każdego. Stronę promuje się trudniej i efekty promocji w skomplikowanych statystykach widzą tylko administratorzy (no, chyba że ktoś umieści licznik odwiedzin na stronie, ale jest to praktyka, która raczej rzadko jest spotykana w dzisiejszych czasach). W przypadku Facebooka widzimy polubienia strony, postów, komentarze, udostępnienia. I wszystkie te zmienne wpływają dodatkowo na promocję naszej strony na facebooku. W przypadku strony własnej promocja może odbywać się przez pozycjonowanie lub przez reklamy AdWords. Jeżeli chcemy dotrzeć do klienta to czynności te musimy w całości wykonywać my sami (nikt nie udostępni za darmo naszej strony, nie polubi czegoś, bo strona nie ma takich możliwości).
Po trzecie
– na fanpage’u trudniej sprzedawać własne usługi/produkty. Na stronie jest to dużo łatwiejsze i może być dużo bardziej rozbudowane. Ale nie jest tak, że na fanpage’u nie możemy nic sprzedawać. Możemy przykładowo założyć wydarzenie sprzedażowo/promocyjne.