Internet to ogromna przestrzeń, w której ludzie bawią się, szukają informacji, wymieniają opiniami nawiązują kontakty i dokonują zakupów. Zdając sobie sprawę z ogromnych możliwości jakie daje użytkownikom internet nie da się nie rozważać możliwości promocji i reklamy w globalnej sieci. A owa sieć takich możliwości daje firmom naprawdę wiele, wśród nich warto wymienić między innymi:
-
Pozycjonowanie stron www – SEO to wszystkie działania zmierzające do tego, aby strona firmy wyświetlała się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. O pozycjonowaniu trzeba wiedzieć, że to proces długotrwały, ale dający także spektakularne efekty, o czym przekonać się może każda firma, której strona wejdzie do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania. Warto także wiedzieć, że współcześnie właściwie nie da się samodzielnie pozycjonować strony www, bowiem na tą pozycję składa się wiele czynników, dlatego firmy najczęściej zlecają to wyspecjalizowanym agencjom, takim jak – www.brandbay.pl.
-
Kampanie w Google – inną formą promocji firmy i jej produktów w internecie są kampanie reklamowe w Google. Dzięki takim kampaniom można sprawić, że strona będzie się wyświetlała na jednym z trzech pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe, można także zyskać kampanie na YouTube czy w aplikacjach mobilnych – wszystko zależy od potrzeb. Jednak trzeba wiedzieć, że wówczas link prowadzący do strony oznaczony jest jako reklama, co może sprawić, że część użytkowników zrezygnuje z kliknięcia.
-
Grupon i strony z promocyjnymi ofertami – każdy z nas kocha promocję, jeśli coś jest tańsze niż zazwyczaj to dużo chętnie sięgniemy po tę rzecz i skorzystamy z usługi. Z tego powodu warto rozważyć umieszczenie promocyjnej oferty na serwisach agregujących promocję, dzięki temu klienci sięgną po produkt czy usługę i jeśli okaże się ona dobra to chętnie wrócą ponownie i polecą firmę innym. W tego typu serwisach często mają oni także możliwość wystawienia oceny czy opinii dzięki czemu w łatwy sposób firma może zyskać dobrą (lub złą) reputację.
-
Artykuły sponsorowane – są szczególnie dobrym pomysłem jeśli firma wprowadza na rynek zupełnie innowacyjny produkt. Wówczas opłacenie kilku takich artykułów może pomóc w promocji i uświadamianiu klientom istnienia danego produktu. Jest to forma promocji internetowej, którą szczególnie należy polecić innowacyjnym firmom.
Internet daje szerokie pole do działania dla marketingowców, jednak by dobrze je wykorzystać konieczna jest wiedza, analityczny umysł i kreatywność, a wówczas wyniki sprzedażowe z pewnością podskoczą do góry.