Od marca 2018 r. w życie wejdzie ustawa zakazująca handlu w niedzielę, na razie będzie to dwie niedziele w miesiącu, od 2019 r. będzie to już trzy, a w 2020 r. zakaz obejmie wszystkie niedziele roku. W efekcie sklepy muszą tego dnia pozostać zamknięte – sklepy stacjonarne, bowiem w ustawie nie ma wzmianki o konieczności zamykania sklepów internetowych, choć początkowo były również tego typu plany. Jak argumentują specjaliści problem z zakazem handlu online w internecie byłby to w rzeczywistości problem konkurencyjności polskich sklepów względem sklepów zarejestrowanych zagranicą. Zakaz e-sklepów jednak nie dotkną, a w efekcie zakaz wprowadzony przez polski rząd dla sklepów mających odziały w świecie realnym może okazać się bodźcem rozwojowym dla e – commerce. Jest to jednocześnie dobra wiadomość dla wszystkich branż związanych i obsługujących e – commerce takich jak np. firmy kurierskie, agencje marketingu online czy dostawców usług hostingowy, bowiem firmy mające sklepy stacjonarne, będą przesuwać część swojego budżetu i kierować go na działania w sieci, gdzie w niedziele mogą sprzedawać.