Początek roku przyniósł ze sobą zapowiedzi rewolucyjnych zmian, jakich chce dokonać Mark Zuckerberga na Facebooku. Mocno ograniczone zostaną zasięgi fanpage, co to oznacza?
Dla użytkownika: na swoim wall’u użytkownik Facebooka będzie częściej widział treści i zdjęcia swoich znajomych. Będą one stanowiły zdecydowaną większość, natomiast treści z fanpage będą pojawiały się tylko te, którym sam użytkownik przyzna pierwszeństwo.
Dla marketingowa, social managera i szefa firmy: konieczne staje się przeorientowanie strategii marketingowej w social media, bowiem może okazać się, że użytkownik będzie widział wpisy z fanpage tylko raz – dwa razy dziennie i to pod warunkiem, że wpisy te będą spełniały określone przez Facebooka wymogi.
Treści, które Facebook będzie dopuszczał to takie, które są istotne dla biznesmenów, angażujące w sposób organicznych użytkowników lub będące zaczątkiem dyskusji. Ponadto zapowiedziano walkę z tzw. engagement-baitami, czyli postami w stylu „polub jeśli się zgadzasz”, albo „oznacz znajomego, z którym…”.