https://www.facebook.com/demotywatory
Co właściwie takiego jest w tych demotywatorach, że tyle osób je lubi (ponad 1,8 mln)?
Czym jest demotywator? Demotywator to: zdjęcie, tekst, czasami zwrot akcji, czasami puenta, czasami odniesienie do aktualnych sytuacji lub do wartości.
Ludzie potrzebują dzielić się ze sobą wiedzą i przemyśleniami. Ludzie potrzebują ze sobą rozmawiać. Ponieważ w dzisiejszych czasach bardzo duża część komunikacji międzyludzkiej przeniosła się do internetu, strony z memami, demotywatorami, etc. stają się tak popularne. Na takich stronach ludzie mogą powiedzieć o czymś co dla kogoś jest ważne, albo co sprawi ludziom przyjemność.
Ludzie potrzebują zadumy. Ludzie potrzebują się uśmiechnąć. Ludzie potrzebują odreagować. Mamy więc trzy rodzaje demotywatorów: wzbudzające zadumę, uśmiech lub pozwalające odreagować.
Fanpage daje dodatkowe możliwości realnej dyskusji, już nie przy pomocy obrazów, ale przy pomocy słów. Ponadto fakt, że podpisujemy się tu własnym imieniem i nazwiskiem (i czasami zdjęciem), sprawia, że ta rozmowa nabiera bardziej osobistego charakteru dla osób, które komentują czy zwyczajnie „lubią” dane zdjęcie.
Co ważne, ludzie wciąż tego potrzebują. To nie jest jednorazowa potrzeba, tylko ciągła. I ludzie wracają na taką stronę po więcej. I kolejne osoby zaczynają lubić fanpage i tak się to kręci.
Dlatego, nawet jeśli nie prowadzisz strony z „demotywatorami”, ale jakąkolwiek inną, od czasu do czasu możesz spróbować wrzucić na swój fanpage taki demotywator (z ich strony, lub samodzielnie stworzony) i zobaczyć czy i Twoi fani polubią ten sposób komunikacji.