Reklama to dźwignia handlu, nie da się prowadzić biznesu z sukcesami jeśli firma nie podejmuje odpowiednich działań reklamowych. Prowadzenie ich samodzielnie, w sytuacji, gdy wymagają one fachowej wiedzy staje się niemal niemożliwe, a przynajmniej na pewno będzie mało efektywne, w związku z tym firmy stają przed wyborem: agencja reklamowa czy freelancer, każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety.
Agencja reklamowa
-
najczęściej pracują w niej ludzie specjalizujący się w różnych rodzajach działań marketingowych, dzięki temu firma zapewnia obsługę reklamową na wielu różnych płaszczyznach,
-
agencje mają własne sieci kontaktów oraz wypracowane metody postępowania oraz bogate doświadczenie,
-
profesjonalne podejście
-
minusem może okazać się natomiast koszt skorzystania z outsourcingu usług marketingowych.
Freelancer
-
aby działania reklamowe były skuteczne freelancer powinien być profesjonalistą, a znalezienie takiej osoby może być trudne, bowiem na rynku jest wielu freelancerów bez odpowiedniego doświadczenia
-
jego usługi będą zapewne tańsze,
-
freelancer to najlepszy wybór jeśli firma planuje działania reklamowe w jednym lub niewielu kanałach komunikacyjnych.